Budeme v polovině sezóny - co se událo a Sosnová před námi.

Máme za sebou první 2 podniky této sezóny, která je pro náš MX-5 Cup dozajista přelomová. Ve spolupráci s firmou Sigma Motor, která působí v oblasti motorsportu, konstrukce automobilů a v prototypové výrobě, jsme zavedli jednotný typ sportovní pneumatiky pro vozy ve třídách MX-5 - Touring, Racing a Ultimate. Firma Sigma Motor je totiž zároveň oficiálním distributorem pneumatik Yokohama v ČR a vlastnosti těchto pneumatik především pro sportovní užití patří k těm nejlepším. Řeč je o „performance“ kategorii, kam patří Yokohama A052, který vyniká skvělou přilnavostí jak na suchu, tak na mokru a lze ji bez větších nežádoucích projevů (především hluk) používat na silnici mimo závodní okruh.

V průběhu let, kdy organizujeme náš „Cup“, bylo jasně vidět, že typ pneumatiky zásadně vstupuje do celkového výsledku automobilu na okruhu. V aktuálních výsledcích je tento fakt nyní jasně patrný, kdy jsou účastníci seřazeni především podle pneu a výkonu jednotlivých automobilů (ND a přeplňované MX-5 s A052, následně atmosféry s A052 a nakonec třída Touring s Yokohama AD08RS). V celém tomto výsledkovém servisu je však jedna anomálie, o které je napsáno o několik řádek níže.

Začátek sezóny proběhl v obou případech na okruhu v Písku a umístění účastníků v jednotlivých třídách hodně napovědělo, kdo se utká o celkové vítězství na konci sezóny.

Ve třídě Open vyhrál oba podniky jednoznačně Jindra Vít se Sigmou TN, který chtěl vyzvat loňský Caterham Jakuba a Martina Křečka. Ti se letošního ročníku bohužel neúčastní. Uvidíme tedy, jestli se Jindrovi na dalším podniku v Sosnové u České Lípy více přiblíží Jirka Roith s Caterhamem CSR 175, který skončil v Písku druhý. Na třetím místě pak figuruje Michal Příšovský také s Caterhamem.

Třída přeplňovaných vozů Ultimate letos přišla právě o Jindru Víta, loňského vítěze, který přesedlal do kokpitu již zmiňované Sigmy TN, takže startovní pole ve třídě je letos užší. Favoritem bude Zdeněk Kořínek, který vyhrál první podnik, stíhat ho bude Štěpán Pulkrábek a Ondra Plecháč. Celá trojce nyní jezdí s přeplňovanými MX-5 první nebo druhé generace.

Nyní se dostáváme k již zmiňované anomálii a tou je třída Racing, kam patří nepřeplňované vozy. Jelikož v této třídě jsou stejné pneu Yokohama A052 jako ve třídě Ultimate (ta mohla do loňské sezóny používat i slick či větší šířku), MX-5 generace ND se stává výkonově rovnocennou k přeplňovaným modelům z generací NA a NB třídy Ultimate a obě třídy tak výsledkově začínají splývat. Další anomálií je, že Jirka Schovanec s NA 1.8 připravenou v BM Motors byl nejrychlejší Mazdou dne v obou podnicích a jen těžko bude hledat přemožitele v dalších podnicích sezóny. Ondra Kála pak skončil ve třídě Racing druhý a o třetí místo budou pravděpodobně bojovat Jirka Přikryl s ND RF a Ondra Konáš s NA 1.8.

Třída cestovních vozů Touring letos obouvá Yokohama AD08RS, která má ještě daleko civilnější možnost použití a vlastnosti oproti A052. To je patrné i z výsledků, nicméně to neznamená, že by třída Touring ztratila na atraktivitě.  Čtveřice rivalů  Šimon Vaculín, Michal Fokt, Petr Seemann, Tomáš Míšek se budou dozajista střídat na stupních vítězů až do konce sezóny.

Příští podnik v Sosnové, který se koná v sobotu 31.7.2021, tak bude ještě zajímavější, protože profil dráhy je naprosto odlišný od okruhu v Písku.  Výkon motoru zde bude hrát menší roli, takže jízdní vlastnosti závodního stroje spolu se zařízením mezi volantem a sedačkou, budodu tím rozhodujícím faktorem pro vítězství.

Po delší době se podařilo zajistit někoho, kdo nám přes den uvaří…a bude to stát za to.

Kluci z North TasteNorth Taste | Facebook určitě potěší vaše prázdné žaludky, takže nemusíte řešit, co za jídlo přes den.
Na dopoledne bude v nabídce hovězí slider burger a podmáslový chléb s pomazánkou.
K obědu pak klasické burgery, pečená vepřová žebra na černém pivu podávaná na bagetce a thajské kari kuře s rýží.
K pití pak domácí limonády.