Jak to všechno proběhlo v roce 2018

S Novým rokem jsme se přehoupli do další sezóny. Všichni doufáme, že nabídne minimálně stejné zážitky a atmosféru, jako ta předešlá, za kterou se nyní můžeme ohlédnout a udělat krátkou rekapitulaci.

Díky spolupráci s BM motors (specialista na servis a úpravy BMW, Porsche, MX-5 a dalších vozů), firmám DatoParts a MOTUL, jsme dokázali zajistit sponzorování celého podniku, co se týká věcných cen a propagace.
Sem tam se objeví v našich řadách i novinář a tak je možné si o nás přečíst i nějaký ten článek v autowebech, například na Autíčkáři.
Po roční odmlce jsme se také vrátili do Sosnové, kde mezi tím proběhla takřka kompletní výměna povrchu a doufáme, že se tam v roce 2019 opět vrátíme, pokud to podmínky a termíny dovolí.

Poslední podnik našeho seriálu se uskutečnil ve Vysokém Mýtě a o konečném pořadí nebylo zdaleka rozhodnuto.

V nejsilnější třídě Ultimate byly karty otevřené a pokud by průběžně první Štěpán Pulkrábek nedokázal atakovat přední příčky a početné pole přeplňovaných miat ho odsunulo na nižší pozice, mohli Jindra Vít nebo Zdeněk Kořínek ještě pomýšlet na celkové vítezství v případě, že jeden z nich by stanul na stupni nejvyšším. První část matematického předpokladu se vyplnila a Štěpán dojel ve třídě šestý, obklopen v rozmezí jedné sekundy dalšími třemi foukanými mazdami. Jednou z nich byl ale i Jindra Vít a tak mohl na vítezství v celém seriálu zapomenout a skončil celkově druhý. Pokud se tedy čtyři přeplňované mazdy umístily na 4.-7. místě, kdo byl na stupních vítězů? Třetí v Mýtě nakonec skončil Zdeněk Kořínek a tím pádem skončil na třetím místě i celkově. Na stupně nejvyšší se tedy v posledním závodě dostalo duo Ota a Michal Švaňkovi, kterým trať tentokrát velmi sedla. Celkově tedy kategorii Štěpán nakonec vyhrál a vrátil se po dvouleté odmlce na pomyslný trůn.

Ve třídě Racing byla situace ohledně vítěze také závislá na umístění v posledním podniku, ale Adam Šumbera nenechal nic náhodě a jel, co to dalo. Vítězstvím v posledním podniku tak potvrdil konečné 1. místo ve své třídě. Ačkoliv mnoho zainteresovaných považuje jeho vůz za neporazitelný vzhledem k úpravám, při pohledku do výsledků jednotlivých závodů mu Honza Masopust z BM motors nejen sekunduje, ale dokáže ho odsunout v pořadí i za sebe, což předvedl letos v Sosnové. Honza tak potvrdil, že nejen „koně“ jsou cesta k dobrému výsledku a celkově se umístil na druhém místě. Na poslední podnik sezóny se přijel podívat i dlouholetý matador účastnící se nejen MX-5 CUPu Miloš Novák, který vyfoukl o pár desetinek 3. místo v posledním podniku Radimu Bráblíkovi. Pro Radima to však úplně smolný den nebyl, protože právě čtvrté místo mu zajistilo bronzovou medaili v celkovém hodnocení kategorie.

Ve „standardní“ třídě Touring tento rok zabodoval Pavel Růžička následovaný Ondřejem Kálou. Na finální stupně vítězů se konečně probojoval i Petr Seemann a do výsledkových listin se tak zapsal třetím místem.
Ve třídě „Caterham“…pardon ve třídě Open, nadále vládne rodina Křečků a pokud Jakub nebo Martin neudělají jezdeckou chybu nebo je nezradí technika R600, jsou první 2 místa jejich. Pravdou je, že výkonově jsou jejich stroje na špici a porazit je by znamenalo přivést na okruh opravdu výkonný vůz s neméně dobrým řidičem. Třetí místo tak obsazuje Jirka Roith s Caterhamen CSR 175. Výkonově je tento stroj postaven podstatně níže než zmiňované R600, stále je však na hony vzdálen všemu ostatnímu. To vše ostatní pak začíná ve třídě Open v celkovém součtu časů zhruba o 10 sekund později nezdolným drifterem Standou Korandou s BMW Z4M a loňským novým přírůstkem v této tříde Vojtou Plecháčem s Toyotou GT86.

V nadcházejícím ročníku budeme určitě svědky dalšího pilování a zrychlování všech vozů a otázkou jen bude, kdo udrží dlouhodobou spolehlivost. Třeba se dočkáme i toho, že nám konečně zaprší, což se za poslední 2 sezóny při měřených jízdách nestalo.

 
Co nás tedy čeká v roce 2019?

Opět máme v plánu 5 podniků a již jsou stanoveny termíny, které naleznete ZDE. Standardní umístění Písek, Vysoké Mýto, Sosnová se nemění.

U pravidel neočekáváme zásadnější úpravy. Za zmínku možná jen stojí volnější definice pneu ve třídě Touring (R888R ale nečekejte :) ). Nová pravidla pro rok 2019 budou připravena před spuštěním přihlášek.

Teď už tedy jen registrace, které spustíme na začátku března. Stejně jako minulý rok budou mít možnost se na začátku registrovat pouze zájemci na celou sezónu. Následně bude spuštěna registrace na jednotlivé podniky.